That Guy With The Glasses.pl -Doug walker czyli Nostalgia Critic, Chester A. Bum i inni - strona główna

Rzut Okiem

Niezapomniany Bum, jeden z laureatów drugiego konkursu tgwtg.pl

Re: Rzut Okiem

Postprzez RoyZa_Blade » N mar 04, 2012 9:43 pm

Takie szczęście mnie dopadło, że w trakcie mojej nieobecności w rodzinnych stronach, pojawił się kolejny Free Weekend i nie miałem możliwości zrobić recenzji na czas :/. Dla zainteresowanych (jeśli tacy w ogóle są), moje krótkie skojarzenia odnośnie Payday The Heist.

Gameplay nastawiony na kooperację, bliźniaczo podobny do Left 4 Dead, tyle że w klimatach filmu Heat reż. Michael'a Mann'a. System klas oraz odblokowywanie nowych broni, gadżetów i ulepszeń. 6 odmiennych scenariuszy, z losowo generowanymi elementami. Wyjątkowo przeciętna grafika. Brak jakiegokolwiek tutoriala, który bardzo by się przydał do tej gry. Warto zagrać, gdy ma się zwartą grupę ludzi do kooperacji, gdyż AI zachowuje się wyjątkowo kretyńsko.

Wybaczcie, za taki wyjątkowo surowy opis, ale to wszystko co jestem w stanie sobie przypomnieć na temat tej gry :P.
Avatar użytkownika
RoyZa_Blade
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 145
Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 1:24 pm

Re: Rzut Okiem

Postprzez Srat » N mar 04, 2012 10:39 pm

Zapomniałaś wspomnieć o tym, że te 6 scenariuszy można przełamać na normalu w ciągu 3-4 godzin. I jeszcze żołnierze SWAT-u, którzy zachowują się jak idioci i obserwują ściany, albo rozwalają cały team w ciągu kilku minut.
GET DOWN, MOTHAFUCKA, GET DOWN!
"I like it!"
Avatar użytkownika
Srat
 
Posty: 193
Dołączył(a): N paź 24, 2010 8:17 pm

Re: Rzut Okiem

Postprzez RoyZa_Blade » N mar 04, 2012 11:31 pm

Porównanie do L4D moim zdaniem wystarczy. Tam też masz kilka kampanii, każda do przejścia w godzinę do 1,5. Jednak są one tak zbudowane, że chce się je przechodzić dziesiątki razy. Kupowanie obu gier, dla jednokrotnego przejścia, jest bez sensu. Twórcy Payday, też chcieli mieć swojego AI Director, gdzie w zależności od poczynań waszej drużyny, piły do cięcia zamków zaczynają się zacinać, pojawiają się "specjalni" SWAT z tarczami albo paralizatorami itp. To prawda, że policjanci zachowują się jak takie zombie, urządzając zerg rush na wasze pozycje, mając całkowicie w dupie bezpieczeństwo zakładników. Ale z drugiej strony, przynajmniej cały czas coś się dzieje, a przewaga liczebna przeciwników potrafi dać w kość, szczególnie jeśli nie grasz drużynowo. Gdyby było bardziej realistycznie, to nie byłby to kooperacyjny FPS, tylko Reservoir Dogs The Game, styl zawodowca, czyli po prostu nuda.
Avatar użytkownika
RoyZa_Blade
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 145
Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 1:24 pm

Re: Rzut Okiem

Postprzez RoyZa_Blade » Pt mar 16, 2012 6:44 am

Rekordowo szybko zrobiony Rzut Okiem:

http://www.youtube.com/watch?v=A5lAlEld ... AAAAAAAAAA

Idę spać. Dobranoc :P.
Avatar użytkownika
RoyZa_Blade
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 145
Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 1:24 pm

Re: Rzut Okiem

Postprzez ichabod » Pt mar 16, 2012 2:45 pm

Bardzo fajne, chyba najlepszy Rzut jak do tej pory, uświadomiłem sobie podczas oglądania, że bardzo podoba mi się forma i wykonanie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
ichabod
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 1896
Dołączył(a): Śr sty 05, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Rzut Okiem

Postprzez RoyZa_Blade » So kwi 14, 2012 4:38 pm

Z powodu ostatniego wyjazdu do Warszawy, nie byłem w stanie zrobić kolejnego Rzutu Okiem, na czas. Gdy wróciłem do domu i ograłem trochę dostępny tytuł, napisałem recenzję:



Might & Magic Clash of Heroes, to gra logiczna z elementami RPG, która zadebiutowała na konsoli Nintendo DS w 2009 roku, a 2 lata później wydano ją również na konsole oraz PC.

Might & Magic kojarzą pewnie wszyscy. Długa seria RPG oraz legendarna już strategia turowa, Heroes of Might & Magic, przez wielu uznawane są za najlepsze gry na świecie. Marka ta miała również wiele spin-off’ów, a Clash of Heroes jest najnowszym.

Fabularnie, gra nie zapowiada się zbyt oryginalnie. Banda demonów zamierza zniszczyć świat i tylko garstka dzieci jest w stanie się im przeciwstawić. Historia jest przedstawiana za pomocą pół-statycznych cut-scenek z narracją oraz nieciekawymi dialogami podczas rozgrywki. Postacie są jednowymiarowe i stereotypowe. Demony zawsze mówią o strachu, cierpieniu oraz chęci pożarcia wszystkiego co żyje, a elfy o drzewach, ochronie natury, jelonkach Bambi itp.

O wiele ciekawiej przedstawia się gameplay. Bohaterem poruszamy się po tzw. węzłach, czyli po określonych punktach, zamiast bezpośrednio stawiać każdy krok. Możemy rozmawiać z napotkanymi postaciami, przyjmować sub-questy, otwierać skrzynie ze skarbami oraz najmować jednostki. Gdy na naszej drodze staje przeciwnik, rozpoczyna się najciekawsza część gry.

Jeśli miałby do czegoś przybliżyć rozgrywkę w M&M CoH, to najlepiej pasowałoby do Puzzle Quest’a. Walka przypomina grę logiczną niż strategię turową. Pole walki jest podzielone na dwie strefy, naszą i przeciwnika. Na początku obie strefy zostają zapełnione w losowy sposób jednostkami. Dzielą się one na podstawowe, elitarne oraz legendarne, z czego tylko do tych pierwszych mamy nieograniczony dostęp. Łączymy wojsko tego samego rodzaju oraz koloru w formacje. 3 jednostki w pionie by nimi zaatakować lub 3 w poziomie by powstał mur obronny. Gdy powstanie formacja atakująca, to przy oddziale pojawi się wskaźnik, ile tur potrzebuje, by przygotować się do ataku. Gdy jednostki są gotowe, automatycznie na początku naszej tury, szarżują po prostej linii przez terytorium wroga. Każda wroga jednostka oraz mur, osłabia ich siłę. Jeśli uda się im dojść do końca, to zadają wrogiemu bohaterowi obrażenia, bazując na pozostałych punktach siły. Jeśli kilka oddziałów tego samego koloru zaatakuje w tej samej turze, to powstaje atak kombinacyjny, który ze względu na synchronizację, zadaje większe obrażenia. Jednostki elitarne oraz legendarne zajmują więcej miejsca w strefie walki i do sformowania ataku, należy ustawić jednostki podstawowe za ich plecami (2 dla elitarnej, 4 dla legendarnej). Mamy do nich ograniczony dostęp i mogą zginąć w trakcie walki. Można je kupić w specjalnych budynkach, między kolejnymi potyczkami. Atakując oraz łącząc formacje, dostajemy możliwość użycia specjalnej umiejętności, unikatowej dla każdego z bohaterów.

Grafika jest naprawdę śliczna. Animacja postaci wygląda wspaniale, a całość jest utrzymana trochę w mangowym stylu. Ścieżka dźwiękowa została wykonana trochę leniwie. Większość utworów (o ile nie wszystkie) to po prostu troszeczkę zremiksowane piosenki z Heroes of Might & Magic V. Niezbyt łączy się to ze stylem graficznymi i w niektórych miejscach wypada tak nijako.

Pomimo niepozornego wyglądu, przez który wielu może uznać Clash of Heroes za grę dla dzieci, szybko staje się ona coraz bardziej wymagająca. Potrafi ona zaskoczyć w niektórych momentach, gdy walka nie toczy się na podstawowych zasadach. Czasami zamiast atakować wrogiego bohatera, trzeba wyeliminować konkretną jednostkę w jego szeregach, która na dodatek ciągle zmienia pozycje. Są jeszcze tzw. bitwy-zagadki, gdzie w ciągu jednej tury należy zniszczyć przeciwnika, a gra z góry ustala ułożenie jednostek naszych oraz wroga.

Tak, w przybliżeniu, wyglądają pierwsze 3 godziny gry (pierwszy rozdział + prolog). Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza, jest jeszcze tryb pojedynku. Można walczyć ze sztuczną inteligencją, online, a nawet w trybie hot seat. Mimo niezbyt interesującej fabuły, polecam sięgnąć po ten tytuł, bo potrafi wciągnąć jak diabli. Z czasem, gdy już przyswoimy sobie zasady gry, walki staną się bardziej intuicyjne i będą sprawiać więcej satysfakcji. Warto również wspomnieć, że nawet na Steam’iem, gra jest w polskiej wersji językowej. Jeśli będzie okazja, nie przechodźcie obok Might & Magic Clash of Heroes obojętnie.
Avatar użytkownika
RoyZa_Blade
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 145
Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 1:24 pm

Re: Rzut Okiem

Postprzez Gracjan » Cz kwi 26, 2012 1:49 pm

Ok więc w końcu przyszła kolej na zapoznanie się z twoją twórczością. Pierwszy film z jakim się zapoznałem był "Rzut Okiem: Dungeon Defenders". Dlaczego akurat ten filmik wybrałem? No cóż...chwytliwy tytuł obok którego nie mogłem przejść obojętnie. Tyle tytułem wstępu przejdźmy teraz do tego co mi się podobało.

To co jest najważniejsze przynajmniej dla mnie to to, że masz naprawdę ciekawy pomysł na siebie. Stworzyłeś fajny projekt krótkich i rzeczowych, a jednocześnie ciekawych recenzji, które naprawdę przyciągają uwagę widza. Zaledwie 2:30 minuty wystarczyły ci, żeby przekazać mi wszystkie najważniejsze informacje o grze, zaprezentować najważniejsze elementy gamplayu i to co najważniejsze, żeby zachęcić mnie do zapoznania się z tym tytułem. Zrobiłeś w tak krótkim czasie coś, co teoretycznie powinno zająć co najmniej 3x tyle czasu i to jest naprawdę fajne. Forma tworzonych przez ciebie filmików oraz kunszt jaki przy nich prezentujesz sprawiają, że nie sposób przejść obok nich obojętnie. Mało tego, widz ma ochotę na zapoznanie się z resztą twoich filmików. Mam nadzieje, że będą one równie dobre jak ten.
http://www.allegro-szablon.pl
Avatar użytkownika
Gracjan
 
Posty: 127
Dołączył(a): Śr kwi 18, 2012 8:47 am
Lokalizacja: Opolskie, Głuchołazy

Re: Rzut Okiem

Postprzez RoyZa_Blade » Pt maja 04, 2012 2:32 am

Nowy Rzut Okiem i to w 360p! Whoops :P

http://www.youtube.com/watch?v=juMiXmDZ ... ture=g-upl
Avatar użytkownika
RoyZa_Blade
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 145
Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 1:24 pm

Re: Rzut Okiem

Postprzez ichabod » Pt maja 04, 2012 2:41 am

Nie no spoko, fajna mini-recka, w sumie dowiedziałem się co trzeba, nawet mimo tego, że mam tę grę w poważaniu. Ale chłopie, kiedy wreszcie pojawi się jakaś "pełnoprawna" recka? Czekamy :D Bo wiesz, jeśli masz być sławny i bogaty, to musisz robić więcej Plutonów i Kaczych Opowieści, nie tylko anonimowe darmowe gierki ;P

Anyway, dobrze, żeś dał o sobie znać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
ichabod
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 1896
Dołączył(a): Śr sty 05, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Rzut Okiem

Postprzez pteroslaw » Pt maja 04, 2012 2:49 am

Jeżeli o ten "Rzut oka" chodzi. To mnie się podobał. Szczególnie to, że znalazłeś dobre i złe strony tej gry, i o nich opowiedziałeś. Gierki nie sprawdzę,ale dowiedziałem się czegoś o grze o której nie wiedziałem wcześniej nic. To wszystko w niecałe trzy minuty.

Co do samej konwencji filmików, to nie wiem czemu, ale przypominają mi nieco filmy Von zay'a, który na Suchym Kanale, też w krótki sposób przedstawia niektóre gry. Nie jest to w żaden sposób złe, byłbym nawet skłonny powiedzieć, że twoje "Rzuty okiem", podobają mi się bardziej, bo są krótsze, a i gry których dotyczą mogę sprawdzić natychmiast, a nie wydając cztery dychy.
Avatar użytkownika
pteroslaw
 
Posty: 40
Dołączył(a): Cz gru 30, 2010 8:26 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RoyZa Blade

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron