That Guy With The Glasses.pl -Doug walker czyli Nostalgia Critic, Chester A. Bum i inni - strona główna

Gra Karciana: Bez Tytułu

Miejsce dla miłośników szaleństw i abstrakcji

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez Gaido » N paź 21, 2012 8:31 pm

K***a, zapomniałem! Zabieram się za to!
Avatar użytkownika
Gaido
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 697
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2011 4:27 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez Gaido » Pn paź 22, 2012 9:17 pm

Good. Tak więc już mamy nową, poprawioną (jak mam nadzieję) wersję:

http://d01.megashares.com/index.php?d01=iypDsgU

Zmiany:

Nowy układ kart:

Obrazek

Zmienione karty i nowe umiejętności

Obrazek

Zubota już nie ma w talii. Jego miejsce przejął Loyosh. Jest znacznie tańszy i szybszy. Nie jest to strzelec, więc każdej tury będzie zadawał stałe obrażenia dowolnej jednostce w całym polu gry. Biorąc pod uwagę dodatkową umiejetnośc ochronną jest to istota, którą miło się zobaczy u siebie na stole :)

Słupy dostały nową umiejętność. Od teraz jeśli jakiś zginie, to będziesz mógł wybrać jedną ze swoich wykorzystanych jednostek i przywrócić ją do walki. Ciekawa użytecznośc, dla wcześniej małociekawej karty.

Duchy cmentarza o ile wcześniej były raczej nudną kartą, dostały bardzo silną umiejętnośc. Gdy znajdą się w grze, zamiast wykorzystywać ofiary na cmentarzu do przywołania jednostki czy też użycia umiejętności, będziesz mógł poświęcić do tego własne jednostki!

Pierdoły:

- Zmieniłem listingi Lukrecji, Splugawionego, Deminencji, by usunąć nieścisłości.
- Wiekuistość teraz kosztuje 6PD, więc w końcu będzie grywalną postacią.
- Coś tam jeszcze porobiłem, ale zapomniałem napisać.

GRAĆ
Avatar użytkownika
Gaido
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 697
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2011 4:27 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez wtfpantera » Wt paź 23, 2012 1:07 pm

yay!

Kafar teraz nie moze byc celem WROGICH magow, dobrze rozumiem ze jednak chcesz by sojuszniczy magowie mogli go wzmocnic?

Duchy Oltarza nadal maja zasiego 2-2 - znaczy ze z drugiej linii strzelaja w pierwsza przeciwnika, a z pierwszej w druga? Tak ma byc?

Widze tez jasniejsze tlo przy wiekszosci kart (chyba tylko poza Loyoshem i Smiercia) - czyzby ktos sie skarzyl na druk duzej ilosci czarnego? :) Moja pierwsza kopia byla robiona laserowo i na papierze o nieco wiekszej gramaturze, jedno albo drugie sprawilo ze czarne elementy mozna bylo wrecz zeskrobac z karty :P

Powinienem dzis moc zabrac sie za tlumaczenie - karty juz przetlumaczylem, naniose poprawki wg nowej wersji i wysle Ci. Przetlumacze tez zasady, a polskie poprawie nieco.

Jeszcze jedna sugestia (z ktora w sumie powinienem sie zglosic wczesniej) - co sadzisz o zastapieniu terminu "do konca tury" terminem "do Przewrotu"? I BTW, w jakim sensie slowo Przewrot jestu tu uzywane? Bo nie wiem jak to rpzetlumaczyc, by sie trzymalo kupy ;)
"None ov thy empty god shall ever stand above me!"
Avatar użytkownika
wtfpantera
 
Posty: 27
Dołączył(a): N mar 18, 2012 12:19 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez Gaido » Wt paź 23, 2012 5:53 pm

Kafar teraz nie moze byc celem WROGICH magow, dobrze rozumiem ze jednak chcesz by sojuszniczy magowie mogli go wzmocnic?


Tak. Zdarzało się, że ktos nie używał Kafara, bo "na *j go wystawiać jak i tak nic z nim nie mogę zrobić". Taka zmiana zwiększa jego użyteczność i gracz ma więcej mozliwości kombinowania, na czym mi zależy. Czy przez to kafar nie będzie przegięty, to się okaże :P

Duchy Oltarza nadal maja zasiego 2-2 - znaczy ze z drugiej linii strzelaja w pierwsza przeciwnika, a z pierwszej w druga? Tak ma byc?


Tak ma być :P

Widze tez jasniejsze tlo przy wiekszosci kart (chyba tylko poza Loyoshem i Smiercia) - czyzby ktos sie skarzyl na druk duzej ilosci czarnego?


Wiesz, po prostu tę wersję robiłem na innej wersji fotoszopa, który kolory przekonwertował sobie na własną modłę, stąd trochę inne odcienie. Nikt sie nie skarżył na to, że mu cały atramenty wybombałem :D

Jeszcze jedna sugestia (z ktora w sumie powinienem sie zglosic wczesniej) - co sadzisz o zastapieniu terminu "do konca tury" terminem "do Przewrotu"?


W sumie tak jest lepiej i nie tworzy wątpliwości, a "efekt trwa do Przewrotu" brzmi bardzo fajnie, więc pewnie, dobry pomysł :)

w jakim sensie slowo Przewrot jestu tu uzywane?


Na myśli miałem najbardziej prozaiczne obracanie kart z boku na prostą pozycje ;p
Avatar użytkownika
Gaido
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 697
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2011 4:27 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez wtfpantera » Wt paź 23, 2012 7:30 pm

no to siadam do tlumaczenia i czekam z drukowaniem :)

ALSO, cos o co tez powinienem wczesniej poprosic - nie mialbys ochoty zaprojektowac tylu do kart i wrzucenia jednego szablonu 3x3? Jedna talia zjada mi 60 niebieskich protectorow, mam tylko 100 (a przy sobie i tak tylko te 60), mam wiec ochote polozyc rece na wiekszej ilosci przezroczystych (tanie i schludne) i cos przydaloby sie walnac na tyl. Najchetniej czarno-biale.

A co do Przewrotu, to nadal mam ochote uzyc slowa revolution. Oznacza ono obrot, a takze rewolucje/przewrot w jego drugim znaczeniu (czy tez wrecz w pierwszym :P ). W kazdym razie oddaje moje wrazenia zwiazane z tym slowem w kontekscie tej gry.

EDIT: Musze sie tez czepic zasiegu Duchow Oltarza, mam wrazenie, ze 2-2 wcale nie wynika, ze strzelaja dwie linie do przodu. Mylaca jest da pierwsza dwojka. 1-1 wojownikow oznacza, ze moga atakowac jedna linie naprzod. W ten sposob siegaja pierwszej linii przeciwnika stojac w pierwszej linii gracza, stojac w drugiej linii gracza siegaja tylko jego pierwszej linii. 1-2 strzelcow i magow oznacza, ze z dowolnej linii moga strzelac po dowolnej linii. 2-2 w takim ukladzie... jakby nie ma sensu dla mnie :/

EDIT2: Loyosh! Unikatowy wojownik, bo strzela po wszystkich za stala ilosc obrazen... Ale czy to nie czynilo by go magiem? Czy wogole klasa ma jakies znaczenie w tej chwili? Mam wrazenie, ze albo trzeba trzymac sie klas, albo jakos dopiescic zapis zasiegu. Albo nie wiem.

EDIT3: Duchy Oltarza pozwalaja korzystac z jednostek w polu GRY jak jednostek na cmentarzu. Nie chodzilo o pole gracza? Bo tak to ja wstawiam Duchy Oltarza do gry i poswiecam potworzy przeciwnika za punkty dowodzenia :P
"None ov thy empty god shall ever stand above me!"
Avatar użytkownika
wtfpantera
 
Posty: 27
Dołączył(a): N mar 18, 2012 12:19 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez Gaido » Wt paź 23, 2012 8:11 pm

Tył już od dawna jest jest ;p

Obrazek

Sęk w tym, że jeśli nawet wstawię szablon z tyłami 3x3 to z dziwnych przyczyn z reguły nie nakłąda się równo z kartami. Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje :p
Avatar użytkownika
Gaido
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 697
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2011 4:27 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez wtfpantera » Wt paź 23, 2012 8:32 pm

To w takim razie potrzebujemy dwa rozne rodzaje tylow, z polskim i angielskim tytulem :)
A to ze sie nie naklada to pol biedy, waznde by sie wymiary zgadzaly - jesli bede je wkladal do protectorow, to wrecz chce miec dwie warstwy papieru, moge wydrukowac na zwyklym na uczelni i sobie po ukladac.
"None ov thy empty god shall ever stand above me!"
Avatar użytkownika
wtfpantera
 
Posty: 27
Dołączył(a): N mar 18, 2012 12:19 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez Gaido » Wt paź 23, 2012 8:53 pm

EDIT2: Loyosh! Unikatowy wojownik, bo strzela po wszystkich za stala ilosc obrazen... Ale czy to nie czynilo by go magiem? Czy wogole klasa ma jakies znaczenie w tej chwili? Mam wrazenie, ze albo trzeba trzymac sie klas, albo jakos dopiescic zapis zasiegu. Albo nie wiem.


Loyosh może latać i walić wszystkich. Nie jest magiem, więc może przykładowo walić Kafara, którego ktoś mógłby z jakis niewyjaśnionych przyczyn trzymać w drugim rzędzie ;p

Wiem, że generalna zasada jest taka, że wojownicy uderzają pobliskie jednostki a magowie i strzelcy kogo popadnie, ale dlatego jest ta statystyka zasięgu, by projektując jednostki mieć swobodę w wybieraniu kogo mogą napierniczać :p I podobnie dlatego ponieważ istnieje cos takiego jak klasa, mam również znacznie większą swobodę w tworzeniu umiejętności i w ogóle... więcej możliwości na przyszłość ;p

Musze sie tez czepic zasiegu Duchow Oltarza, mam wrazenie, ze 2-2 wcale nie wynika, ze strzelaja dwie linie do przodu. Mylaca jest da pierwsza dwojka. 1-1 wojownikow oznacza, ze moga atakowac jedna linie naprzod. W ten sposob siegaja pierwszej linii przeciwnika stojac w pierwszej linii gracza, stojac w drugiej linii gracza siegaja tylko jego pierwszej linii. 1-2 strzelcow i magow oznacza, ze z dowolnej linii moga strzelac po dowolnej linii. 2-2 w takim ukladzie... jakby nie ma sensu dla mnie :/


Generalnie koncepcja zasięgu sięga okresu gdy Bez Tytułu miała być taktyczną planszówką (coś a'la Advance Wars na Game Boya). Plansza była podzielona na kwadraty i zasięg jednostki 1 - 3 oznaczał, że możesz uderzyć w każdą jednostkę znajdującą się w kwadracie od pierwszego do trzeciego pola od danej jednostki, o tak

(Białe pola są w zasięgu jednostki, szare nie)
Obrazek

Gdy więc dana jednostka miała zasięg 3-3 oznaczało to, że może atakować jednostki jedynie na takim dystansie, jak widzisz na obrazku niżej:

Obrazek

Wyobraź sobie teraz rzędy jednostek jako takie pole gry. Jeśli masz zasięg 1-1 możesz atakować tylko jednostki oddalone o jeden kwadracik od Ciebie. Pole gry ma jedynie dwa rzędy więc z zasięgiem 1-2 obejmujesz całą planszę, jednak mając zasięg 2-2 nie jesteś w stanie uderzyć sąsiednich jednostek (bo możesz atakować tylko jednostki oddalone o dwa pola od Ciebie). Udało mi się rozjaśnić troszkę? ;p

Duchy Oltarza pozwalaja korzystac z jednostek w polu GRY jak jednostek na cmentarzu.


Gdzie ja miałem głowę? Oczywiście, że chodzi o jednostki w Polu Gracza ;D

Co do Revolution jako Przewrót - pewno, może być. Tym bardziej, że sam nie wiem jakbym miał to inaczej nazwać ;p
Avatar użytkownika
Gaido
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 697
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2011 4:27 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez Gaido » Wt paź 23, 2012 9:18 pm

Avatar użytkownika
Gaido
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 697
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2011 4:27 pm

Re: Gra Karciana: Bez Tytułu

Postprzez wtfpantera » Wt paź 23, 2012 10:02 pm

Ooooo, teraz super, rozumiem zasieg, to wyjasnia wszystko :)

No i teraz tez rozumiem o co chodzi z rozroznieniem klas i zasiegu. Wiem tez czemu nie zauwazylem Twoich zamierzen - jest po prostu troche malo kart by zauwazyc takie prawidlowosci :) Nie zebym domagal sie wiecej kart, obecny zestaw jest dla mnie calkiem satysfakcjonujacy.

Ok, to jeszcze zechciej poprawic tekst Duchow Oltarza, ja poprawiam u siebie w angielskiej wersji i wysylam Tobie do obczajenia. I jak bedziesz wstawial nowa paczke moze przestawisz sie na mediafire? bo to cos tez nie wyglada zbyt... pewnie :P

EDIT: w sumie nie tylko duchy trzeba poprawic, ale wszystkich, ktorzy maja cos z koncem tury.

EEEDIIIIT! Czy w tekscie Duchow Oltarza nie chodzilo o to, ze traktujemy jednostki w polu gracza jak te z Oltarza?
"None ov thy empty god shall ever stand above me!"
Avatar użytkownika
wtfpantera
 
Posty: 27
Dołączył(a): N mar 18, 2012 12:19 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Random Stuff

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron