That Guy With The Glasses.pl -Doug walker czyli Nostalgia Critic, Chester A. Bum i inni - strona główna

Diablo III

Czyli dyskusje o wszystkim i o niczym

Re: Diablo III

Postprzez BTM » So maja 19, 2012 4:30 pm

RoyZa_Blade napisał(a):W moim słowniku meh = nic specjalnego. Też poczekam na inne opinie, bo wiadomo że z fanbojem się nie dogadasz :/

Wydaje mi się, że mój post był bardziej treściwy niż "beta była meh", beta była fajna i sama gra też jest fajna.

Na opinie innych ludzi niż "fanboje" możecie trochę poczekać bo "fanboje" wykupiły wszystkie kopie w Polsce, więc "inni" nie mają czego recenzować.

Diablo 3 idealnie wpasowuje się w kanon serii i jest tym, czego można było chcieć po ukończeniu Diablo 2 - kontynuacją wspaniałej gry, która na razie nie ma sobie równych (a grałem w dużą ilość podobnych gier: Titan Quest, Torchlight, Torchlight 2, Path of Exile).

Graficznie polepszono wszystko, nie ma się tu nad czym rozpisywać. Nie rozumiem ludzi, którzy mówią, że gra jest mało "mroczna" zbyt 'jasna" etc. Prawdę mówiąc nie przepadam za trendem, który powoduje, że by zobaczyć w co gram muszę podkręcić gammę na maxa. Oprawa dźwiękowa "nie rozprasza" - w Diablo zawsze chodziło o dźwięk upadającego lootu, umierających potworów oraz "stay a while, and listen".

Gameplay uległ znacznemu "tweeknięciu" - zamiast dotychczasowych 2 skilli aktywnie możemy korzystać z 6 różnych umiejętności. Oczywiście jeżeli zachodzi potrzeba możemy je w dowolnym momencie walki wymienić. Ilość kombinacji skill + runa jest niewyobrażalna i żadna nie jest złotym środkiem, co pozwala na ciągłe eksperymentowanie i dobieranie umiejętności do zadania, jakie na nas czeka.

Kogoś może zaboleć to, że nie ma już rozdawania skill pointów na levelupie - co z tego, skoro i tak każdy w D2 miał taką samą postać stworzoną wg. jakiegoś FAQ na necie. Z drugiej strony na współczynniki większy dużo wpływ mają statsy przedmiotów + run. Skoro o runach wspomniałem - podobnie jak w D2 jest system run, ale ma aż 14 poziomów (więc by mieć najwyższy poziom kamyczków trzeba uzbierać jakieś 1.500.000 "nadkruszonych").

Podobnie jak wcześniej mamy kilka poziomów przedmiotów (zwykłe, magiczne, rzadkie, legendarne i zestawy). W ciągu 24h gry wypadł mi jeden legendarny przedmiot, więc znalezienie ciekawych może *trochę* potrwać. Oczywiście, jeżeli komuś nie zależy może skorzystać z domu aukcyjnego (AH), gdzie jest wszystko i jeszcze trochę by wypakować swoją postać w kosmos. W AH możemy handlować za złoto i pieniądze (na razie nie) poprzez podpięcie konta PayPal. W porównaniu do D2 złoto jest dużo trudniejsze do zgromadzenia - przedmioty schodzą (w sklepach, nie AH) za śmiesznie niskie kwoty, a levelowanie kowala + jubilera pochłania absurdalne sumy (+ rozbudowa skrzynki).

Najciekawszym moim zdaniem dodatkiem jest - jak wszędzie ostatnio - system osiągnięć. Dzięki temu ma się motywację, by po raz kolejny przechodzić całą grę, nie koniecznie na wyższym poziomie trudności. Nie jest to oczywiście konieczne, bo już D1 i D2 przechodziło się setki razy tylko dla samego wyzwania, nowych przeciwników, nowymi postaćmi etc. Losowe plansze (jak zawsze) + losowe "wydarzenia" (mini questy, które mogą lub nie pojawić się w danej rozgrywce) oraz sekretny "krowi" poziom także powodują, że chce się grać jeszcze.

System always-on-line sprawiał problemy tylko w pierwszych 2 dniach po premierze - w godzinach wieczornych albo nie dało się dostać na serwer w ogóle, albo strasznie lagowało. Integracja z systemem battle.net pozwala na szybie i bezboleśne dołączanie się do gier swoich znajomych - jeżeli są on-line możesz domyślnie dołączyć do ich gry - automatycznie lista Twoich zadań zostanie zaktualizowana.

Gra całymi garściami czerpie z historii, jaka rozgrywała się w Diablo 1 i 2 oraz znacznie ją rozbudowuje - mogą to być albo znane twarze i imienia, dzienniki znajdywane rozsiane po całym świecie albo opisy poszczególnych potworów stworzone przez wędrownego badacza.

Uważam, że Diablo 3 jest godnym następcą Diablo 2 i każdy, kto kochał poprzednie części będzie się tu czuł jak u siebie w domu. A Ci, którzy nie grali jeszcze w Diablo mogą zawsze spróbować samemu (każda kopia gry zawiera 2 guest-passy pozwalające na granie tyle co w becie, po 30 dniach podobno guest-pass ma być dodany do kont battle.net "ot tak").
Avatar użytkownika
BTM
 
Posty: 192
Dołączył(a): So paź 23, 2010 3:36 pm

Re: Diablo III

Postprzez ichabod » So maja 19, 2012 4:43 pm

No i nie można było tak od razu? ;)

A mógłyś się odnieść do zarzutów, o jakich czytałem, np. tu http://gamecorner.pl/gamecorner/1,94700 ... enzja.html, tzn konkretnie

te umiejętności nie są zrównoważone i dzielą się w każdej kategorii na jedną przepotężną i kilka ciekawych, ale mało przydatnych? Po wypróbowaniu wszystkich do końca gry korzysta się tylko z tej jednej. Słabo

Diablo 3 jest o wiele mniej "powtarzalne" niż poprzednia część. Nie dlatego, że znamy fabułę, choć to też zniechęca. Główny problem to skopana losowa generacja lokacji. Większość z nich, te najważniejsze, w ogóle nie są losowe zresztą, przy każdym podejściu są takie same. Generowane są tylko te podrzędne, poboczne - ale i one składane są z drastycznie małej liczby "klocków", więc ciągle powtarzają się korytarze i pomieszczenia w dokładnie tym samym układzie. Gdzie indziej są tylko przeciwnicy i skarby

Przez ostatnich dziesięć lat sieciówki poszły tak bardzo do przodu, głównie dzięki różnym MMO, że to co teraz oferuje Diablo 3 jest stare, biedne i prymitywne. Brakuje wyrafinowania, brakuje możliwości taktycznych z uwagi na niewielką synergię specjalnych umiejętności różnych postaci, brakuje jakichś ciekawych trybów rozgrywki - jest tylko przechodzenie tej nudnej, powtarzalnej kampanii w kilka osób. Nie można się nawet bić z innymi graczami! Areny mają być, kiedyś tam, w przyszłości. I podejrzewam, że będą to areny dokładnie takie jak 10 lat temu, jakby w międzyczasie nie wydarzyła się chociażby DoTA czy rajdy z World of Warcraft. Serio? Ale... serio?! W multi tylko biedny coop i nic innego, gdy zza rogu właśnie wychodzi luźnym krokiem Guild Wars 2 a na imprezie zapowiedziało się już kilka ciekawych gier MOBA? Porażka na całej linii, niestety.
Obrazek
Avatar użytkownika
ichabod
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 1896
Dołączył(a): Śr sty 05, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Diablo III

Postprzez Puty » So maja 19, 2012 4:51 pm

BTM napisał(a):Wydaje mi się, że mój post był bardziej treściwy niż "beta była meh", beta była fajna i sama gra też jest fajna.
Generalnie to chłopaki byli zdziwieni Twoim kiepskim comebackiem:
"meh" = "głupia"
który wyciągnąłeś z pupy, BTM ;].
Avatar użytkownika
Puty
 
Posty: 607
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 12:36 am
Lokalizacja: Strzelno

Re: Diablo III

Postprzez BTM » So maja 19, 2012 5:29 pm

ichabod napisał(a):te umiejętności nie są zrównoważone i dzielą się w każdej kategorii na jedną przepotężną i kilka ciekawych, ale mało przydatnych? Po wypróbowaniu wszystkich do końca gry korzysta się tylko z tej jednej. Słabo


Nie wiem, do tej pory grałem tylko Mnichem i Barbem i obie postaci mają po klika fajnych skillów w każdej kategorii - zależy od tego jak grasz i co akurat potrzebujesz. Domyślnie gra ogranicza cię do jednego skila w jednej kategorii, ale można to zmienić w opcjach

Diablo 3 jest o wiele mniej "powtarzalne" niż poprzednia część. Nie dlatego, że znamy fabułę, choć to też zniechęca. Główny problem to skopana losowa generacja lokacji. Większość z nich, te najważniejsze, w ogóle nie są losowe zresztą, przy każdym podejściu są takie same. Generowane są tylko te podrzędne, poboczne - ale i one składane są z drastycznie małej liczby "klocków", więc ciągle powtarzają się korytarze i pomieszczenia w dokładnie tym samym układzie. Gdzie indziej są tylko przeciwnicy i skarby


Prawdę mówiąc nie odniosłem takich wrażeń. Można by to samo powiedzieć o Diablo 1 - też niektóre elementy były stałe i po tym jak wyglądał początek poziomu można było się zorientować, czy trafił Ci sie odpowiedni boss czy reloadować grę i dalej. Zresztą, nie gram na tyle szybko żeby zauważyć, że w tej lokacji byłem poziom trudności temu i wyglądała dokładnie tak samo.

Przez ostatnich dziesięć lat sieciówki poszły tak bardzo do przodu, głównie dzięki różnym MMO, że to co teraz oferuje Diablo 3 jest stare, biedne i prymitywne. Brakuje wyrafinowania, brakuje możliwości taktycznych z uwagi na niewielką synergię specjalnych umiejętności różnych postaci, brakuje jakichś ciekawych trybów rozgrywki - jest tylko przechodzenie tej nudnej, powtarzalnej kampanii w kilka osób. Nie można się nawet bić z innymi graczami! Areny mają być, kiedyś tam, w przyszłości. I podejrzewam, że będą to areny dokładnie takie jak 10 lat temu, jakby w międzyczasie nie wydarzyła się chociażby DoTA czy rajdy z World of Warcraft. Serio? Ale... serio?! W multi tylko biedny coop i nic innego, gdy zza rogu właśnie wychodzi luźnym krokiem Guild Wars 2 a na imprezie zapowiedziało się już kilka ciekawych gier MOBA? Porażka na całej linii, niestety.


I tutaj widać coś, co widać baaardzo na forum Diablo 3. To nie jest WoW - po jakiego grzyba ktoś porównuje to do Guild Wars 2, które pewnie po premierze okaże się dużo bardziej podobne do WoW niż wszyscy chcą to przyznać? Mogę powiedzieć, że gra nie jest w ogóle podobna do Team Fortress 2, a przecież była robiona tyle lat! Nie widzę też sensu wprowadzać do D3 raidów z WoW. Diablo to Diablo, World of Warcraft to World of Warcraft. Dodatkowo, należy pamiętać, że do Diablo 1 i 2 wyszły dodatki (pierwszy nie do końca oficjalny) które dodały nowe rzeczy do gry, oraz pojawiały się (chociażby w tym roku pojawił się patch do Diablo 2!) patche, które poza balansowaniem postaci, naprawianiem błędów (w grze, która ma naście lat!) to dodawały także nowe wyzwania (UberDiablo etc.).

Fakt, PvP nie ma, i docelowo ma być podobno tylko na arenach, ale osobiście mi to nie przeszkadza, bo nigdy nie grałem PvP w Diablo 2, bo nolife zabiły by mnie od razu.

Znowu - przechodzenie nudnej, powtarzalnej kampanii. Niech mi ktoś pokaże grę RPG, któa przechodzona raz kolejny nie posiada "nudnej, powtarzalnej kampanii".

Nie wiem co to są gry MOBA - może coś dla posiadaczy MBA, czyli jakiś studentów po administracji - więc się nie ustosunkuję ;)
Avatar użytkownika
BTM
 
Posty: 192
Dołączył(a): So paź 23, 2010 3:36 pm

Re: Diablo III

Postprzez BTM » So maja 19, 2012 5:36 pm

Puty napisał(a):
BTM napisał(a):Wydaje mi się, że mój post był bardziej treściwy niż "beta była meh", beta była fajna i sama gra też jest fajna.
Generalnie to chłopaki byli zdziwieni Twoim kiepskim comebackiem:
"meh" = "głupia"
który wyciągnąłeś z pupy, BTM ;].

meh
;p
Avatar użytkownika
BTM
 
Posty: 192
Dołączył(a): So paź 23, 2010 3:36 pm

Re: Diablo III

Postprzez Puty » So maja 19, 2012 6:04 pm

BTM napisał(a):
Puty napisał(a):
BTM napisał(a):Wydaje mi się, że mój post był bardziej treściwy niż "beta była meh", beta była fajna i sama gra też jest fajna.
Generalnie to chłopaki byli zdziwieni Twoim kiepskim comebackiem:
"meh" = "głupia"
który wyciągnąłeś z pupy, BTM ;].

meh
;p

Raczej "fail" by bardziej pasowało ;].
Avatar użytkownika
Puty
 
Posty: 607
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 12:36 am
Lokalizacja: Strzelno

Re: Diablo III

Postprzez Yeshu » So maja 19, 2012 6:29 pm

Diablo 3 przeszedłem na razie na normalu i jestem cholernie zadowolony.

Gra się według zasady "proste, ale nie prostackie". Zasady gry są proste i łatwe do ogarnięcia, ale jeśli nie będzie się zwracać uwagi na wybierane skille i ekwipunek będziecie mieli skopane cztery litery do samej kości. Pierwszy akt należy traktować jako podwórko zapoznawcze dla wszystkich tych, którzy zaczynają przygodę z serią bo już później zaczynają się pojawiać potworki, które potrafią naprawdę mocno napsuć człowiekowi krwi.

Głównym problemem jaki mają ludzie z D3 jest to, że tak naprawdę nie wiedzieli czego się spodziewać. "Starzy wyjadacze" to tak naprawdę nikły procent całej klienteli, reszta to ludziska idące na hajpie medialnym. D3 jest pełnokrwistym hack'n'slashem, nie RPG ani MMO jak wielu ludzi twierdzi. Kwintesencją rozgrywki jest tłuczenie hord potworów korzystając ze swojej palety umiejętności oraz dobierania dla postaci jak najlepszego ekwipunku. Jest to dosyć specyficzny podgatunek gier RPG i nie każdemu musi przypaść do gustu.
- You have so little to offer.
- I HAD an offer in mind.
~Death, Darksiders 2
Avatar użytkownika
Yeshu
 
Posty: 552
Dołączył(a): N mar 27, 2011 3:47 pm
Lokalizacja: Warka

Re: Diablo III

Postprzez Gaido » So maja 19, 2012 6:38 pm

Jeśli mogę coś powiedzieć. Bardzo mnie boli, że chciałbym pograć, ale idę do jednego sklepu i wszystko wykupione. Ide do drugiego i jest tak samo, ide do trzeciego, to samo... Co oni wydali po jedno pudełko na sklep? xD Nie będe przecież kupował przez neta, bo kurs euro jest taki, że bardzo dużo się przepłaca. A pudełka nie ma ;)
Avatar użytkownika
Gaido
Recenzent
Recenzent
 
Posty: 697
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2011 4:27 pm

Re: Diablo III

Postprzez BTM » So maja 19, 2012 7:38 pm

Gaido napisał(a):Jeśli mogę coś powiedzieć. Bardzo mnie boli, że chciałbym pograć, ale idę do jednego sklepu i wszystko wykupione. Ide do drugiego i jest tak samo, ide do trzeciego, to samo... Co oni wydali po jedno pudełko na sklep? xD Nie będe przecież kupował przez neta, bo kurs euro jest taki, że bardzo dużo się przepłaca. A pudełka nie ma ;)

Było zamówić przed premierą. Albo pojawić się w sklepie w dniu premiery. Pełno było ;)
Avatar użytkownika
BTM
 
Posty: 192
Dołączył(a): So paź 23, 2010 3:36 pm

Re: Diablo III

Postprzez Gracjan » So maja 19, 2012 9:02 pm

Znowu - przechodzenie nudnej, powtarzalnej kampanii. Niech mi ktoś pokaże grę RPG, któa przechodzona raz kolejny nie posiada "nudnej, powtarzalnej kampanii".

Baldur's Gate 2
Planescape Torment
Gothic
Final Fantasy VI i VII (chociaż to bardziej jpg)
Czy muszę wymieniać dalej? Prawdziwe rpg posiadają taką fabułę, że wciągnie cię ona za 2, 5 a nawet 10 razem. Generalnie nigdy nie byłem fanem H&S i poza Diablo 1, Titan Questem i Space Hackiem tak naprawdę żaden nie przypadł mi do gustu, jednakże jako taki kontakt z tym gatunkiem miałem. Diablo 2 nigdy mi się nie podobało i zawsze uważałem jest za przeciętne, więc logicznie po D3 nie spodziewałem się wiele i ciesze się, że nie stawiałem jakiś wygórowanych wymagań tej produkcji. Zagrałem u kumpla (zdążył kupić) jakieś 2 godzinki i odłożyłem. Ok gra jest dobra, widać że twórcy włożyli w nią sporo pracy, ale tak naprawdę grając w Diablo 3, czułem się nieswojo. Niestety nie jest to to, za co polubiłem Diablo 1 i jakkolwiek by nie patrzeć poziom trudności tutaj jest bardzo łatwy w porównaniu z tym do czego przyzwyczaiły mnie poprzednie części (zupełnie jak w przypadku Call of Duty 1 i Call of Duty 4 -niebo a ziemia), lokacje, umiejętności, postacie nic z tego nie przypadło mi jakoś specjalnie do gustu i nie czułem takiej frajdy jak np. wtedy gdy grałem magiem w 1 czy druidem w 2. Niestety nie jestem w stanie póki co przemóc się do tej produkcji. Może kiedyś się uda, na razie jednak wolę wydać pieniądze na ciekawsze rzeczy.
http://www.allegro-szablon.pl
Avatar użytkownika
Gracjan
 
Posty: 127
Dołączył(a): Śr kwi 18, 2012 8:47 am
Lokalizacja: Opolskie, Głuchołazy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron